ΘEΑΤΡΙΚH ΟΜΑΔΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ : “ΠΛΟΥΤΟΣ”

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Μετά από μακριά και επίπονη εργασία οι δικηγόροι του Ηρακλείου , παρουσίασαν την παράσταση του πασίγνωστου έργου του Αριστοφάνη , ¨Πλούτος”. Το κοινό της πόλης επιφύλαξε θερμή υποδοχή, στον ερασιτεχνικό θίασο, που έχει στο παρελθόν επιτυχίες, σε νεοελληνικά θεατρικά κείμενα. Θυμούνται πολλοί, τον Καπετάν Μιχάλη αλλά και την περίφημη “Φαύστα”, όταν δοκίμασαν τις δυνάμεις τους , με την καθοδήγηση, του γνωστού για τις σπουδές κάθε είδους στο θέατρο , Γιώργου Μαρκόπουλου.

Συνδημιουργοί της Θεατρικής Ομαδας στα 1993
Ιδρυτές της Θεατρικής Ομαδας στα 1993

Η νέα προσπάθεια, χαρακτηρίσθηκε από την πληρότητα, τους εξαιρετικούς, ειδικούς συνεργάτες (Ρος – Αντώνοβα) και τον ενθουσιασμό του πολυμελούς θιάσου.

Οι έπαινοι, και τα χειροκροτήματα των χιλιάδων θεατών , επιβράβευσαν την υποκριτική ικανότητα των ηθοποιών, την οργάνωση και την τελειότητα της παράστασης, που δεν της έλλειπε ο ρυθμός , η πρωτοτυπία και το πάθος των πρωταγωνιστών και του εξαιρετικού χορού.
Ξεχώρισε, όπως πάντα (σε όλες τις εμφανίσεις των νομικών) ο ταλαντούχος Μανόλης Τσικαλάς, ενώ ο Θοδωρής Τερζάκης έδωσε στον αμφίβολο ρόλο του, μια απρόσμενα σημαντική υπόσταση, που εξυπηρετούσε το έργο.

Η κ. Κ.Αποστολάκη, από τις επιτυχίες στα δικαστήρια, στο θρίαμβο της σκηνής
Η κ. Κ.Αποστολάκη, από τις επιτυχίες στα δικαστήρια, στο θρίαμβο της σκηνής

Έκπληξη η κ. Κατερίνα Αποστολάκη, ήταν ουσιαστική και καίρια, ό λόγος της, είχε τις πιο αρχαίες ρητορικές απηχήσεις, στον κεντρικό διάλογο με τον Χρεμύλο, έφερε στο έργο, την καίρια αμφισβήτηση, σε μια από τις ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις, στο αιώνιο θέμα που κατατρέχει τους θνητούς κάθε εποχής και τόπου.
Και μόνο για τα λίγα λεπτά αυτής της σκηνής, που βέβαια δίδαξε (συνέθεσε 😉 με περισσή προσοχή ο κ. Μαρκόπουλος-άξιζε να δει κανείς το έργο.

7 σκέψεις σχετικά με το “ΘEΑΤΡΙΚH ΟΜΑΔΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ : “ΠΛΟΥΤΟΣ””

  1. Οι παραστάσεις του “Πλούτου” θα επαναληφθούν στις 29 και 30 Αυγούστου στο κηποθέατρο “Ν. Καζαντζάκης” Ηρακλείου .Ποσό από τις εισπράξεις της παράστασης της 30ης Αυγούστου θα διατεθεί υπέρ του Συλλόγου γονέων και φίλων παιδιών με αυτισμό “ΣΤΗΡΙΖΩ”

    1. H πληροφορία για νέες παραστάσεις του ΠΛΟΥΤΟΥ, είχε φτάσει νωρίτερα, από αξιόπιστη πηγή και την είχαμε χθες δημοσιεύσει-ευχαριστούμε πάντως για την ακριβή ημερομηνία, απαραίτητη , για τους αναγνώστες του ΑΛΚΜΑΝΑ, που θα ήθελαν να την δουν (για πρώτη ή, γιατί όχι, για δεύτερη φορά) αλλά και την ενημέρωση, για τον ευγενή σκοπό που οι δικηγόροι επέλεξαν, να έχει η προσπάθειά τους (την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων και Φίλων παιδιών με αυτισμό ” ΣΤΗΡΙΖΩ”, από τα έσοδα της εκδήλωσης)

  2. Είδαμε (ξανά) την Κυριακή την παράσταση των δικηγόρων. Ξεπέρασε τις προβλέψεις μας η κ. Μαρίνα Φανιουδάκη, εξαιρετική ως σύζυγος του Κρεμύλου-ο ρόλος λες, κομμένος στα μέτρα της, από τον Αριστοφάνη.

  3. Πολύ καθυστερημένα ανακάλυψα και μιαν άλλη κριτική για την παράσταση από τους συντελεστές της ιστοσελίδας theatreworld.wordpress.com/και την μεταφέρω και εδώ προς ενημέρωση:
    Κρητικός … ο Αριστοφάνης
    Posted: 23 Ιουλίου, 2009 by damiza in Θεατρική Ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Πλούτος
    Mε χαρά παρακολουθήσαμε το πρώτο Σαββατοκύριακο του Iούλη, μαζί με χιλιάδες Hρακλειώτες, την παράσταση της αριστοφανικής κωμωδίας «Πλούτος», από την ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου, με το κοινό να κατακλύζει το κηποθέατρο «N. Καζαντζάκης», επί τριήμερο. Πραγματικά άξιζε να δει αυτή την παράσταση κάθε ασχολούμενος με τον Αριστοφάνη.

    Στην παράσταση αυτή έσμιξαν η τέχνη επαγγελματιών – σκηνοθεσία Γιώργος Μαρκόπουλος, μουσική Ρος Ντέηλι, χορογραφία Tατιάνας Αντόνοβα – με την αγωνία, αλλά και το κέφι των ερασιτεχνών, σε μια προσπάθεια να φανερωθεί το αριστοφανικό «αρχαίον ήθος». Αξίζει να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά αριστοφανικό έργο αποδόθηκε και παίχθηκε σε έμμετρη κρητική διάλεκτο (μετάφραση M. A. Σφακιανάκη), εμπλουτίζοντας με την κρητική λαλιά τη ζωντάνια και λαϊκότητα του αρχαίου έργου. Από την παράσταση σταχυολογούμε, ιδιαίτερα, τη «σαιξπηρίζουσα» Πενία και τον «αρχαιτυπικό» Xρεμύλο, και τη «μουσικότητα» του σκηνικού, που στην Παράβαση, σαν ηχείο, μετέδιδε τους παλμούς της καρδιάς, όταν χορεύεται ο κόρδακας (αρχαίος, σατιρικά άσεμνος χορός).

  4. Ενημερώνουμε όλους τους φίλους της Θεατρικής μας Ομάδας ότι φέτος ετοιμάζουμε μια παράσταση με τίτλο “ΟΤΤΩ ΤΙΣ ΈΡΑΤΑΙ” που βασίζεται πάνω στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη και είναι αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη γέννηση στο Ηράκλειο του νομπελίστα Ποιητή μας. Για την σημαντική αυτή επέτειο δεν έχει μέχρι σήμερα ανακοινωθεί καμιά άλλη πολιτιστική εκδήλωση στο Ηράκλειο.
    Η θεατροποίηση, η σκηνοθεσία και η επιλογή της μουσικής επένδυσης είναι δική μου, η σκηνογραφία και οι ενδυμασίες της Βούλας Επιτροπάκη, η χορογραφία της Γεωργίας Στεφανάκη και η πρωτότυπη μουσική ενός μέρους της παράστασης (“Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας”) του Γιάννη Λεβέντη.Ο γενικός τίτλος της παράστασης “Όττω τις έραται” (=’ο,τι αγαπά ο καθένας), προέρχεται από ένα στίχο της Σαπφούς, που χρησιμοποιεί ο Ελύτης σε μια ενότητα του “Μικρού Ναυτίλου” ο οποίος αποτελεί και τον κύριο κορμό της παράστασης, η οποία θα πραγματοποιηθεί τέλος Ιουνίου 2011.
    ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΧΟΡΗΓΟΙ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *