Ο ΜΙΚΗΣ ΘEΟΔΩΡΑΚΗΣ ΣΤΗΡΙΖEΙ ΤΑ EΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Μ.Θεοδωράκης αγκαλιά με Κρητικούς φοιτητές, παλιές θερμές σχέσεις

Η EKΔHΛΩΣH ΤΩΝ EΠIΣTHMONIKΩN ΦOPEΩN ME TON M. ΘEOΔΩPAKH

Όταν η επικαιρότητα τρέχει πολύ, όταν η “πολιτική” περιορίζεται σε κρίσιμα γενικά και ειδικά οικονομικά θέματα και τα συνδικάτα ετοιμάζονται για την ηρωϊκή άμυνα – ο ΑΛΚΜΑΝ δεν μπορεί να ναι τελείως σιωπηλός.
Και θα παραλήψει τη “NATURA” που αναφέρεται στους φυσικούς υπερευαίσθητους τόπους, πίστευε ότι δεν θα χρειαζόταν καμιά απολύτως συζήτηση γα να προστατευτούν βουνα καi λόγγοι, δεν γινόταν καμιά επανάσταση – δεν θα μπορούσε να υποθέσει οτι ακόμα και ο συμπαθέστατος τοπικός δημοσιογράφος (που συνήθως δεν λαϊκίζει) Κ. Μ., θα διαμαρτυρόταν με επιχείρημα, την γενικότητα της προστασίας – αντί να πει ” δόξα τω Θεώ”, που δεν διαφέρει η Νίδα απο τα Αστερούσια.

Υποδοχή του Θεοδωράκη 1961, κάτω σειρά από αριστ.Γιάννης αδελφός του, 3ος Κ.Γραματικάκης, 3ος δεξιά άνω Μ.Γκαζής

Δεν μπορεί να αποφύγει όμως την εμπλοκή με τις συντεχνίες – γιατί συμπάσχει αλλά και προσπαθεί να διαχωρήσει τις ευθυνες του από αυτές.
Οι λεγόμενοι επιστημονικοί σύλλογοι δικηγόροι, μηχανικοί, φαρμακοποιοί κλπ ενώνουν τις “δυνάμεις” τους και βρήκαν και τον κατάλληλο εκφραστή: τον συνθέτη της Ρωμιοσύνης τον Μίκη, να προστατεύσουν τα κεκτημένα δικαιώματα . Μα καλά δεν πρέπει κάποτε να γίνουμε Ευρωπαίοι, αναρωτιούνται οι λοιποί νεοέλληνες, μπορεί να αντιδρούν οι κατά τεκμήριο πιο μορφωμένοι και πνευματικά ανεπτυγμένοι συμπατριώτες μας;
Ναι συμβαίνει, είναι γεγονός! Γιατί όταν οι “Φράγκοι” ίδρυσαν Πανεπιστήμια, Ενώσεις και Συνδικάτα εδώ η τουρκοκρατία, δεν άφηνε ούτε σχολείο του δημοτικού να λειτουργήσει(ούτε για Τούρκους) και κάθε κοινωνική οργάνωση ή σωματείο απαγορευόταν. Και κάποτε άνοιξε ο καιρός, η Ελευθερία πρώτα σ΄ αυτήν τη γωνιά των Βαλκανίων έδωσε και κέρδισε μάχες, εγκαθίδρυσε μια δημοκρατία που φαίνεται ότι δεν ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση του πολιτεύματος της μέχρι σήμερα. Και πρέπει να ανοίξουν τα παλαιά ιδρύματα και οι πρακτικές του μεσαίωνα. Ο πολίτης να αποκτήσει (να οικειοποιηθεί) τα δικαιώματα που του ανήκουν. Όχι μόνο να πληρώνει με ελεύθερη επιλογή και διαπραγμάτευση (αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό) αλλά να μπορεί να μπαίνει να ψάχνει και να ενημερώνεται παντού, να τον εμπιστεύονται, να μην είναι β΄κατηγορίας. Η μόνιμη συμβουλή των δημοσίων και παραδημοσίων υπηρεσιών “Έλα με το δικηγόρο σου, το μηχανικό σου, το λογιστή σου , για να διεκπεραιωθεί η υπόθεσή σου” να σταματήσει πια, αφού όλοι σχεδόν ξέρουν ανάγνωση και γραφή.


Ο Μίκης στο θερινό σινεμά “ΚΑΣΤΡΟ”έξω αστυνομικοί (Ηράκλειο)1963,κυβέρνηση ΕΡΕ, ο Καραμανλής δεν έχει γίνει ακόμα Εθνικός ηγέτης
______________________________________

Ο συνθέτης της Ρωμιοσύνης άραγε τι να εννοεί με το “η Ελλάδα τους χρειάζεται όλους” που μας απευθύνει για να συμμετάσχουμε στην εκδήλωση των επιστημονικών φορέων και του ΤΕΕ ; Μάλλον ότι μας χρειάζεται ως πελάτες, των δικηγόρων των μηχανικών, φαρμακοποιών συμβολαιογράφων κλπ των επιστημονικών λεγόμενων επαγγελμάτων;

3 σκέψεις σχετικά με το “Ο ΜΙΚΗΣ ΘEΟΔΩΡΑΚΗΣ ΣΤΗΡΙΖEΙ ΤΑ EΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ”

  1. Κανενα σχόλιο επ αυτού;

    Είμαι σίγουρος πως πολλοί απο τους αναγνώστες του ΑΛΚΜΑΝ ανήκουν στην κατηγορία των κλειστών επαγγελμάτων (όπως και ο συντάκτης του ΑΛΚΜΑΝ). Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον ενα ντιμπέιτ κάτω από το βαρύ όνομα του Μικη στο καυτό αυτό θέμα.

    Δικηγόροι, μηχανικοί, φαρμακοποιοί κλπ τα σχόλιά σας παρακαλώ… (και με ψευδόνυμο ειναι οκεϋ για μια πιο ειλικρινή τοποθέτηση ίσως).

  2. Συμπλήρωση
    Σχετικά με την λεζάντα της φωτογραφίας του Μ. Θ. με τους Κρήτες φοιτητές το 1961: Αν τροποποιήσουμε το αξίωμα του Όσκαρ Ουάιλντ και αντικαταστήσουμε τη γραβάτα, που θεωρεί ότι δίνει τον τόνο της κομψότητας στο ανδρικό ντύσιμο, με τη λεζάντα. Παρέχει τα ακριβή στοιχεία της ταυτότητας των προσώπων που απεικονίζει και του στιγμιότυπου της λήψης. Η φωτογραφία μέσω της λεζάντας αποκτά την αξία του ιστορικού τεκμηρίου αν μάλιστα δηλώνεται και προέλευσή της.
    Παρεμπιπτόντως θέλω να προσθέσω ότι η επίμαχη φωτογραφία προέρχεται από βιβλίο της Έλλης Κιούση (πρώτης συζύγου του Γιάννη, αδελφού του Μίκη). Στην κάτω σειρά διακρίνονται από αριστερά: Γιάννης Θεοδωράκης, Βασίλης Ζεβελάκης(με το κασκόλ), Κώστας Γραμματικάκης, Νίκος Τρουλινός και Γιώργος Μανιάτης ( πεζογράφος, γνωστός και από την περιπέτεια του στη Λεγεώνα των Ξένων στην Αλγερία). Ενδιάμεσα μισοόρθιος αριστερά ο Σταύρος Σταφυλάκης. Στην επάνω σειρά: Έλλη Κιούση, Γιάννης Αλεξανδράκης, Μίκης Θεοδωράκης, το ζεύγος Μ. Αθουσάκη, Μανώλης Γκαζής, άγνωστος και ο Λεωνίδας Σταυρακάκης.
    Σοφία Λιλιμπάκη

  3. Θέλω να διαφωνήσω για το “Δόξα τω Θεώ” που χρειάζεται να πει γιατί δεν διαφέρουν τα Αστερούσια από τη Νίδα.Ακριβώς γιατί διαφέρουν.Και στο μόνο που βρίσκει κανείς ομοιότητες, είναι οι καταπατήσεις, η εξάλειψη στοιχείων της χλωρίδας και πανίδας, η βουλιμία των λαθρανασκαφέων, των καταπατητών και των ανοικοδούντων τα όρη…Θα διαφωνήσω ιστορικά και για όσα “στέρησε η Τουρκοκρατία- προσωπικά είμαι αντίθετη με τον όρο καθώς δεν είναι όσο και αν μας τον επέβαλλαν ορθός- η εκ νέου ανάγνωση των πηγών λένε άλλα..αλλά θα συμφωνήσω περί της αναζήτησης πελατείας από το ν αποκαλούμενο συνθέτη της Ρωμιοσύνης”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *