ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ – ΜΙΚΡΟYΤΣΙΚΟΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΘΜΙΣΗ

ΤΟ Β’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΧΕΙ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΑΒΒΑΔΙΑ -ΤΟ ΑΚΟΥΜΕ ΣΤΙΣ 2 Ιουνίου 2010 το απόγευμα
________________________________________________________

“Κρατώντας στα χεράκια σου το λύχνο του Αλαδίνου”//ραδιόφωνο Β΄πρόγραμμα Τετάρτη 7 55΄(2.6.2010), μιλάει μάλλον η ανηψιά του Μαραμπού για την γραφή του στίχου – ενδιαφέρον που συνοδεύεται από τραγούδι της Αρλέτας ή της Μαρίζας Κωχ(;) -επιβεβαιώνεται ότι ήταν η Έλγκα Καββαδία, που δεν συνηθίζει(έτσι λέει) να μιλάει για το θείο της. Συνέχεια του αφιερώματος, οι μουσικοί Μικρούτσικος και Κούτρας θυμούνται τον ποιητή και τη μουσική τους.

Σελιδοδείκτης, κάποιου εκδότη

Ο Μικρούτσικος(επαναλαμβάνει ότι έχει πει και έχει γράψει πολλές φορές):
____________________________________________________
“Μου απάγγειλε ο πατέρας μου το Μαραμπού, μετά στα φοιτητικά χρόνια προσπάθησα να μελοποιήσω κι έσπασα τα μούτρα μου-το 1977 στην κρατική τηλεόραση, μου ανέθεσαν μουσική και ιστορία ζωής(…) Ο ποιητής είχε πουλήσει μέχρι τότε 10.000 βιβλία όλα κι όλα.
Η μελοποίηση μου του 1979 πούλησε 350.000 και τελικά ξεπέρασε 1.100.000 δίσκους(…)

Γιατί έγινε αυτή η Καββαδομανία η τρέλα αυτή, που διαπέρασε 3 γενιές ; (…)

31 χρόνια έχω ακούσει πολλά //γιατί αυτό ; απαντάνε τα παιδιά, τον είχαν παρεξηγήσει οι κριτικοί//η μεγάλη του αξία είναι διαφορετικό πράγμα//το Καββαδιακό έργο προτείνει, το εξής: φύγε από τη μίζερη πραγματικότητα, μπορείς να σπάσεις το τσόφλι, να βρεις τη δική σου οδό (…)

“Χόρεψε στο φτερό του καρχαρία…”
στο αγριότερο ζώο, μην φοβάσαι (…)

_______________________________________________

Εξώφυλλο δίσκου του Μικρούτσικου, από προσφορά της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ

Ο τραγουδιστής Κούτρας :
Ήταν συνέχεια του Μπρεχτ , “βρεθήκατε οι τρεις Καββαδίας- Κούτρας – Μικρούτσικος και γίνατε αδελφοποιτοί (είπε ο Χρίστος Θηβαίος φίλος μου)(…)

Τα΄χασα όταν είπα το τραγούδι, να΄χει τόση απήχηση;…/ αυτό το ταξίδι δεν το χάνω με τίποτα, είπα/ήταν για μένα έργο ζωής-αν σημαίνει κάτι//δεν έμαθα μικρός πολλά ποιήματα//” σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι” ξέρω καλά τι σημαίνει.”

Μ άρεσε ο τραγουδιστής, που δεν έκανε γενικές αποτιμήσεις της ελληνικής ποίησης, έλεγε τι αυτός κατάλαβε κι ήταν πιο ικανοποιητικό από τις πομφόλυγες του Συνθέτη που ήθελε σώνει και καλά να αναβαθμίσει το Καββαδία και του δώσει και …προαγωγή.

Μετέδωσαν το τραγούδι: “της Ίντιας τα φανάρια…” ο Κούτρας καταπληκτικός, μυρίζει ψαρόλαδο, ο μπούσουλας δε μπατάρει, δείχνει την άβυσσο κι ο πίθηκος καίγεται στη λαμαρίνα..
_______________________

ΚΙ Ο ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΚΑΒΒΑΔΙΟΛΟΓΕΙ:

“Ο Καββαδίας ήθελε αλλά δεν πρόλαβε να ακούσει μελοποιημένο στίχο του (…)

[ εκφωνήτρια:7-10 κάθε βράδυ στο Β΄ πρόγραμμα… ]

Το έργο μου (είναι) εν εξελίξει, το μοναδικό που εξελίσσεται αλλά όχι γιατί επιμένω εγώ, αλλά επειδή αυτό επιμένει (…)

Είμαι κι Εγώ που βοήθησα να αποκαλυφθεί η φιλοσοφία του Καββαδία.(…)

Η μελοποίηση αν δεν αποκαλύψει κρυμμένες πλευρές,επίπεδα αναδεικνύει της ποίησης, και σημαίνει άλλα μετά το έργο (…)
_______________________________
Θ.ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ:
“Στον Καββαδία έγινε, ήταν ελάσσων ως ποιητής, μετά την μελοποίηση (μου) άλλαξε αυτό(…)
Μιλάμε για μεγάλο ποιητή, κι εγώ ήμουν αυτός που έκανε μια μεγάλη αποκάλυψη(…)”

_______________________________________

Εξοργίζεται κανένας, όταν ακούει αυτές τις υπερβολές , τις αμετροέπειες τις ανοησίες, σε τελευταία ανάλυση. Ο συνθέτης τα κατάφερε με τον Καββαδία, τον χρησιμοποίησε ως “στιχουργό”και πέτυχε να περάσει στο ευρύτατο κοινό , να πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες δίσκους, και νομίζει…ότι πρόσφερε ποιητική αξία και σημασία στον Μαραμπού.
Στην (εμπορο)πανηγυρική Ελλάδα με τις κατεστημένες τάξεις σε κάθε τομέα, ποιος να προστατεύσει τον άτυχο ποιητή, από τις ανοίκειες προσβολές από τις βάναυσες κακοποιήσεις;
____________________________

Αν σκεφτούμε ότι όλοι οι κοσμαγάπητοι στιχουργοί μας, από τον Νίκο Γκάτσο έως τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, από τον Μανόλη Ρασούλη ως τον Κώστα Βίρβο και την Ευτυχία Παπαγαννοπούλου, δεν διεκδικούν δάφνες ποιητικές, αρκούμενοι στις στιχουργικές μουσικές επιτυχίες, θα γίνει κατανοητό πόσο ο Θάνος Μικρούτσικος μικραίνει τον Μαραμπού, όχι μόνο ταυτίζοντας τις μουσικές δημιουργίες του με την σημαντική τέχνη του, αλλά και εκτιμώντας ότι την…διευρύνει, την αναδεικνύει και της προσθέτει ποιητικές αρετές.

_____________________________

Ευτυχώς ο ποιητής είναι μακριά (που να φανταζόταν), οι φίλοι της ποίησης του όμως δεν ανέχονται πια τις προκλήσεις και τις παρεμβάσεις, αν οι ομότεχνοί του σιωπούν, μπορούν να διαμαρτυρηθούν για να πάψει πια η κακοποίηση του γλυκύτατου Νίκου Καββαδία, που πρόσφερε παντού, χωρίς ποτέ να ζητήσει τίποτα από κανέναν.

(Το κείμενο αυτό είχε αφορμή μια παρατήρηση της Θ.Σ. φίλης του ποιητή)

Μια σκέψη σχετικά μέ το “ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ – ΜΙΚΡΟYΤΣΙΚΟΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΘΜΙΣΗ”

  1. Καιρός είναι να καταλάβουν οι μουσικοί,
    ότι η ποίηση δεν τους έχει ανάγκη-αυτοί την αναζητούν και την χρειάζονται…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *